48. Objednávka z Aliexpress stále nedorazila. Čo mám robiť?

1
958

Blíži sa koniec ochrannej lehoty a objednávka Vám stále nedorazila? Pripravili sme pre Vás krátky návod, čo robiť v takomto prípade.

 

1. Sledujte svoju zásielku

Pozrite sa, kde sa Vaša zásielka nachádza. Môžete to urobiť cez tlačidlo Track order, ktoré vidíte na obrázku, alebo pomocou sledovacieho čísla od predajcu. O sledovanie zásielok sa dočítate viac v našom návode Ako sledovať zásielky z Aliexpress. Ak zistíte, že je sledovacie číslo neplatné, tak to môže byť aj tým, že dopravná spoločnosť potrebuje 3 – 7 dní na aktualizáciu stavu prepravy. To by sa však malo stávať iba na začiatku objednávacie doby. Každopádne môžete kontaktovať predajcu pre získanie viac informácií o zásielke.

Objednavka z Aliexpress nedorazila nakupovani v cine

 

2. Kontaktujte predajcu

U objednávky vidíte ďalšie tlačidlo so žltou obálkou, a to je Contact Seller. Ak sa na objednávku ponáhľate alebo sa bojíte, že Vám vyprší ochranná lehota, tak kontaktujte predajcu.  Opýtajte sa ho na stav Vašej objednávky. Predajca Vám môže napríklad predĺžiť ochrannú lehotu.

★ Vedeli ste, že …? ★
Aliexpress pridal do nových pravidiel, že spor môžete otvoriť ešte 15 dní po skončení ochrannej lehoty. Takže, aj keď si zabudnete predĺžiť ochrannú lehotu, tak stále môžete otvoriť spor.

 

3. Otvorte spor

Otvorte spor (Open Dispute) v prípade, že:

a) predajca s Vami nekomunikuje a Vy vidíte, že sa objednávka nehýbe

b) blíži sa koniec ochrannej lehoty

Keď otvoríte spor, tak budete chránení a neprídete o svoje peniaze. A ak počas doby, než sa reklamácia vybaví Vaša objednávka dorazí, tak spor môžete zrušiť. Určite odporúčame priznať, že Vám zásielka dorazila. Aliexpress v systéme vidí, že ste si objednávku prevzali. Nefér správaním riskujete trvalé  zrušenie účtu na Aliexpress.

 

4. Riešte všetko cez Aliexpress

Niekedy sa môže stať, že Vám predajca ponúkne vrátenie peňazí na PayPal účet a žiada Vás, nech zrušíte spor. V žiadnom prípade Vám túto variantu neodporúčame. Pretože akonáhle zrušíte spor, tak už na predajcu nemáte žiadnu páku a ide to mimo Aliexpress. Ak teda chcete mať istotu, že Vám budú peniaze vrátené, tak všetky reklamácie riešte cez Aliexpress a postupujte podľa našich návodov.

Určite si nainštalujte doplnok do prehliadača Aliexpress Superstar, ktorý Vám uľahčí nakupovanie na Aliexpress. Viac si môžete prečítať v článku 39. História a porovnávač cien na Aliexpress.

Pri nakupovaní na Aliexpress nezabúdajte na zásady pre správny výber predajcov. Svoje skúsenosti alebo otázky môžete písať tiež do komentára pod článok. Vedeli ste, že je tu pre Vás pripravená diskusie a recenzie tovaru na www.AliRecenze.cz? Môžete opýtať na čokoľvek, čo sa týka nakupovania vecí v Číne alebo napísať vlastnú recenziu na tovaru z Aliexpress.

 

0/5 (0 Reviews)

1 komentár

  1. Objednal som tovar ,elektroniku na aliexprese a zaplatil.Predajca bol veľmi charakterný a odpísal mi,že tovar nie je pre mňa vhodný.Dohodli sme sa,že tovar mi nepošle a mám otvoriť spor.V objednávke je uvedený dátum najneskoršieho dodania 27.09.2019. Až po tomto termíne môžem otvoriť spor? Keď som chcel otvoriť spor ,ukázala sa tabuľka s týmto oznamom:pripomienka:
    Môžete „Otvoriť spor“ 10 dní potom, čo predajca odoslal vaše položky. Ak máte nejaké otázky týkajúce sa objednávky, kontaktujte predajcu. Znamená to,že spor môžem otvoriť až tesne pred 27.09.2019? Pod statusom produktu je napísané..čaká sa na potvrdenie. Poradíte prosím?

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno