Čo znamenajú jednotlivé stavy balíčkov?
Počas prepravy sa balíčky nachádzaju v rôznom stave a niekedy je tažké sa v nich vyznať. V návode si prejdeme jednotlivé stavy balíčkov, takže budete presne vedieť, čo počas doručenia Vašej zásielky môžete očakávať. Medzi stavy balíčkov patrí: Nenájdený (Not Found), Na ceste (In Transit), vyzdvihnutý (Pickup), nedoručený ( Undelivered ), Doručený (Delivered). Vzhľadom na to, že stav balíčka určuje systém, tak ho berte vždy len ako orientačný údaj. O tom, ako sledovať zásielky sa dozviete v návode tu:
17. Návod na sledovanie zásielok z Aliexpress
Nenájdený – Not Found
Balíček nebol v túto chvíľu nájdený. A v akých prípadoch Vám taký status napríklad vyskočí?
- Dopravca váš balík ešte neprijal.
- Dopravca zatiaľ nezadal informácie o sledovanie vášho balíčku.
- Sledovacie číslo je nesprávne alebo neplatné.
- Zásielka bola odoslaná už dávno a informácie k nemu nie sú už k dispozícii.
Všeobecne platí, že potom, čo predajca zašle Váš balík, bude spracovávaný dopravcom. Ten bude skenovať a zadávať informácie o sledovaní do systému. Medzi týmito udalosťami skenovania a sledovania dostupnosti v systéme môže byť oneskorenie. Spracovanie zvyčajne trvá niekoľko málo dní, preto sa informácie o sledovaní nemusia zobraziť okamžite online. Preto ak sa Vám žiadne data nezobrazí, tak to skúste neskôr znova.
Prepravuje sa – In Transit
Balíček bol odoslaný z pôvodnej krajiny a je na ceste k cieľu. Situácie, ktoré môžu nastať v tomto stave balíčku:
- Váš balíček bol odovzdaný dopravcovi.
- Váš balíček bol odoslaný alebo odišiel z jeho krajiny pôvodu.
- Váš balíček dorazil do krajiny určenia a do colnej kontroly.
- Váš balíček dorazil do cieľovej krajiny a je dopravovaný pomocou domácej prepravy.
- Váš balík je v inom stave prepravy. Napríklad je v inej krajine ako tranzitný miesto a odtiaľ bude odvezených do svojej cieľovej krajiny.
Odporúčame Vám sledovať status balíku s rozmedzím 1-2 dní, nech vidíte tie najaktuálnejšie informácie.
Doručovaný – Pick Up
Zásielka je doručovaná alebo dorazila na miesto určenia.
- Zásielka bola doručená do pobočky prepravcu, kde je možné ju vyzdvihnúť.
- Zásielka je práve doručovaná príjemcovi.
Ak ste si istí, že zásielka bola úspešne doručená, ignorujte toto upozornenie. V prípade, že Vám zásielka nedorazila, odporúčame kontaktovať dopravcu za účelom dohodnutia nového pokusu o doručenie alebo pokúsiť sa zásielku vyzdvihnúť u dopravcu.
Tipy: Každý dopravca má stanovený časový limit pre vyzdvihnutie zásielky – ak ho nedodržíte, bude zásielka vrátená odosielateľovi.
Nedoručený – Undelivered
Dopravca sa pokúsil zásielku dodať, ale neúspešne. To sa môže stať z niekoľkých dôvodov. Možné dôvody neúspešného pokusu o doručenie:
- adresát nebol zastihnutý v čase doručovania.
- doručovanie bolo preplánované na neskôr.
- adresát si vyžiadal neskoršie doručenie.
- problém s adresou – nemožno nájsť objekt alebo sa jedná o odľahlú oblasť.
Kontaktujte dopravcu o vysvetlenie.
Doručený – Delivered
Zásielka bola úspešne doručená k adresátovi.
Vo väčšine prípadov stav „doručené“ znamená, že príjemca dostal zásielku. Ak tomu tak nie je, odporúčame kontaktovať odosielateľa alebo prepravcu pre získanie viac informácií.
Upozornenie – Alert
Počas prepravy sa s Vašou zásielkou stalo niečo nepredvídateľného. Najčastejšie sa stáva, že zásielka bola vrátená odosielateľovi, nastal problém na colnici, stratila sa, bola poškodená alebo niečo podobné.
- Zásielka bola vrátená odosielateľovi z niektorého z nasledujúcich dôvodov: Príjemca odmietol zásielku; Zlá / nekompletné adresa; Vypršal časový limit pre vyzdvihnutie; Adresát sa presťahoval; atď.
- Vaša zásielka mohla byť zadržaná na colnici z nasledujúcich dôvodov: Obsahuje zakázaný tovar, import obsiahnutého tovaru je obmedzený, je potreba zaplatiť daň, atď.
- Zásielka mohla byť zničená alebo stratená pri preprave.
Ak ste si istí, že zásielka bola úspešne doručená, ignorujte toto upozornenie. V prípade, že zásielka nedorazila a je v tomto stave, tak odporúčame podrobne analyzovať informácie o sledovaní. Pretože každý dopravca má mnoho rôznych stavov, v ktorých zásielka môže byť. Odporúčame vám kontaktovať odosielateľa alebo prepravcu pre ujasnenie situácie.
Vyradený – Expired
Vaša zásielka je prepravovaná veľmi dlho a stále nie je doručená. Dôvody:
- V určitom štádiu transportu dopravcu neposkytuje pre Vašu zásielku sledovacie informácie.
- Prepravca vyradil informácie o sledovaní.
- Váš balíček mohol byť stratený počas prepravy.
V prípade, že zásielka nedorazila, odporúčame kontaktovať odosielateľa alebo prepravcu na získanie podrobnejších informácií.
Keďže je téma doručovanie balíčkov naozaj obsiahla, tak pre Vás pripravujeme ďalšie návody, ktoré Vám pomôžu lepšie porozumieť tomu, ako to celé funguje. Častokrát za neskoré doručenie nemôže predajca v Číne, ale naši lokálny dopravcovia. Vždy si strážte ochrannú lehotu, nech neprídete o svoje peniaze.