V článku 61. Reklamácia a otvorenie sporu na Aliexpress – ako aktuálne postupovať ste sa dozvedeli, ako vyplniť reklamačný formulár na Aliexpress. V tomto návode sa pozrieme, ako ďalej reklamácia prebieha a kedy Vám budú vrátené peniaze.
Priebeh reklamácie
Po zahájení reklamácie určite sledujte jej priebeh v detailoch o danom produkte (Order details). Môže sa totiž stať, že predajca navrhne nejaké riešenie, ktoré sa Vám nebude páčiť a pokiaľ naň neodpoviete do daného limitu (napr. 2 dni), tak Aliexpress reklamáciu uzavrie s návrhom predajcu. Pokiaľ by Vám predajca ponúkol možnosť, ktorá Vám vyhovuje, tak ju môžete akceptovať a už nemusíte čakať na vyjadrenie Aliexpress. V tejto části máte ešte možnosť spor upravovať a nahrať ďalšie dôkazy, napr. o nefunkčnosti tovaru.
Naozaj záleží, aký tovar reklamujete. Ak je jasné, že Vám predajca zaslal zlú farbu oblečenia, tak môžete počítať s okamžitým schválením reklamácie. Aliexpress tieto jednoduché prípady schvaľuje veľmi rýchlo. Stačí priložiť dostatok fotografií, video a popísať Vašu reklamáciu.
Aliexpress zasahuje do reklamácie aj v prípade, že sa s predajcom nemôžete dohodnúť na riešení. Na základe Vašich informácií a následných odpovedí predajcu, Aliexpress rozhodne o výslednej sume na vrátenie. Je to z toho dôvodu, aby zákazníci nevytvárali falošné reklamácie. Zákazník, ktorý má veľa falošných reklamácií môže mu byť zablokovaný prístup na ďalšie nakupovanie na Aliexpress. Viac nájdete v článku Ako sa vyhnúť zrušeniu účtu na Aliexpress.
Vrátenie peňazí
Peniaze Vám budú vrátené za 3-20 pracovných dní. Záleží totiž aj na bankových procesoch Vašej banky. Túto informáciu vidíte aj pri reklamovanom produkte, viď obrázok nižšie. Platbu si vždy kontrolujte k dátumu, kedy ste robili objednávku.
V detailoch objednávky daného tovaru taktiež uvidíte stav vašej reklamácie. Dispute finished znamená, že reklamácia bola ukončená. V tlačidle Dispute finished nájdete aj históriu celej reklamácie.
Informácie o vrátení Vašich peňazí nájdete v Refund information.
História reklamácií
Všetky vaše reklamácie nájdete v záložke Refund & Return. Kliknutím na View history sa Vám zobrazí časová os Vašej reklamácie aj s jej výsledkom.
S reklamáciami na Aliexpress máme veľmi pozitívne skúsenosti, takže sa nemusíte báť objednávať. Stačí vždy priložiť dôkazy o reklamovanom produkte a popísať Vašu reklamáciu. Keď by ste s výsledkom reklamácie nesúhlasili, tak môžete svoj spor eskalovať a podať odvolanie. Ako na to sa dozviete v ďalšom návode 63. Odvolanie a nesúhlas s výsledkom reklamácie na Aliexpress – Eskalácia sporu.
Prihláste sa na odber noviniek [newsletter_button id=1 label=“Prihlásenie na odber noviniek“] alebo notifikáciu na webe (zvonček v právom spodnom rohu), nech sa o nových informáciách hneď dozviete.
Pokiaľ sa chcete poradiť s ostatnými kupujúcimi na Aliexpress, tak sa pridajte do skupinky na Facebooku ALIEXPRESS – slovenská poradňa, skúsenosti, rady a tipy. Budeme radi, ak sa s nami podelíte o Vaše skúsenosti s reklamáciou z Aliexpress. Napíšte nám váš názor dole pod článok do komentára.
Great job!!!Thanks…