Aliexpress opäť zmenil vzhľad svojich stránok v oblasti objednávok a vytvárania reklamácie. Preto sme pripravili nový návod, ako otvoriť spor na Aliexpress. Nemusíte sa báť, že by bol tento postup nejako zložitejší. Je to v podstate veľmi podobné. Ide o iné rozmiestnenie tlačidiel. Stačí si prejsť tento návod a bude to pre vás hračka.
Nezabúdajte, že reklamáciu môžete otvoriť aj po vypršaní ochrannej lehoty, a to do 15-tich dní.
1. Chcete otvoriť reklamáciu v slovenčine?
V prípade, že viete po anglicky, tak môžete rovno preskočiť k bodu č.2. Ale pokiaľ si nie ste svojou angličtinou istí a lepšie sa Vám pracuje v slovenskom jazyku, tak si pomocou doplnku Aliexpress Superstar môžete prepnúť stránky Aliexpress do slovenského jazyka. Aliexpress bohužiaľ už túto funkciu na svojich stránkach neponúka. Preklad stránok iným spôsobom ako cez doplnok Alisuperstar častokrát blokujú platenie objednávok. Vyplýva to zo spätnej väzby našich používateľov, ktorí objednávky nevedeli zaplatiť. Pokiaľ ešte doplnok Aliexpress Superstar nemáte, tak si ho pridajte do svojho prehliadača behom chvíľky.
Pridať doplnok do prehliadača Chrome, Mozilla, atď.
2. Otvorenie sporu a zahájenie reklamácie
Otvorte si zoznam Vašich objednávok a vyhľadajte si tovar, ktorý potrebujete reklamovať. Pri tomto tovare kliknite na Order details.
Po kliknutí na Order details sa Vám zobrazia informácie k danému produktu. Pre otvorenie sporu a začiatku vyplňovania reklamačného formulára, kliknite na Open dispute (otvoriť spor).
3.Vrátenie a reklamácia tovaru
V tejto časti sa musíte rozhodnúť, či chcete tovar vrátiť späť predajcovi alebo objednávku reklamovať a žiadať vrátenie peňazí s tým, že tovar Vám zostáva.
Return and refund – znamená, že chcete zaslať tovar predajcovi späť a vrátiť celú sumu peňazí, ktorú ste za tovar zaplatili. Pri tejto voľbe však platíte poštovné späť Vy, nie predajca.
Refund only – znamená, že Vám:
a) tovar nedorazil a požadujete celú sumu vrátenia peňazí vrátane poštovného
b) tovar dorazil, ale je napr. poškodený, zlá farba, veľkosť nesedí s popisom u predajcu, nekompletná objednávka atď. a požadujete čiastočné alebo celkové vrátenie peňazí. Odporúčame vždy požadovať adekvátnu čiastku peňazí na reklamovaný tovar. Tovar nezasielate späť predajcovi, ale zostáva Vám.
Väčšina z Vás využíva možnosť Refund only, takže sa na ňu zameriame aj teraz. Kliknite teda na Refund Only.
4. Vyplnenie reklamačného formulára a žiadosť o vrátenie peňazí
Po zvolení možnosti Refund only sa Vám zobrazí otázka, či ste obdržali Vašu objednávku (a to aj v prípade, že bola nekompletná). Pozrieme sa na obe varianty.
A) Objednávka dorazila (YES)
Pokiaľ ste objednávku obdržali, tak zvoľte prvé tlačítko Yes (áno). Po kliknutí na Yes sa Vám zobrazí ponuka dôvodov prečo chcete tovar reklamovať. Vyberte dôvod, ktorý najviac zodpovedá vašej situácii.
Ak ste použili prekladač pomocou doplnku Aliexpress Superstar, tak už vidíte text preložený do slovenčiny.
Pokiaľ zvolíte napríklad možnosť Item does not resemble the description (tovar nezodpovedá popisu), tak sa Vám zobrazí ďalší detailnejší popis reklamovaného tovaru. Opäť vyberte podľa Vášho dôvodu reklamácie napr. Size not as described (veľkosť nezodpovedá popisu). Potom kliknite na Continue (pokračovať).
B) Objednávka nedorazila (NO)
Začať reklamáciu môžete nielen v prípade, že Vám objednávka nedorazila, ale aj v momente, keď nemáte žiadne sledovacie číslo k zásielke alebo Vám čoskoro končí ochranná lehota. V týchto prípadoch teda pokojne otvorte spor a vyberte No (neobdržali ste balíček). Po výbere možnosti sa Vám zobrazí zoznam prípadov prečo reklamáciu začínate. Medzi ďalšie dôvody môže byť, že bol balíček vrátený predajcovi dopravnou spoločnosťou, balíček zadržiava colnica alebo že bol balíček zaslaný na zlú adresu. Vyberte Váš prípad a zvoľte Continue (pokračovať).
Vyplnenie požadovanej čiastky na vrátenie
Presunuli ste sa do ďalšej časti formulára, kde musíte vyplniť akú výšku peňazí požadujete od predajcu vrátiť. Pokiaľ Vám balíček predajcu napríklad ani neodoslal, tak Vám bude vrátená celá čiastka za tovar vrátane poštovného. Na obrázku nižšie je prípad, kedy nesedí veľkosť tovaru a máte napísať rozmedzie minimálne $0.01 – maximálne $8.12. Vyplňte čiastku a kliknite na Continue.
Pripravte si fotografie alebo video
Vo formulári Vás to ďalej nepustí pokiaľ nenahráte aspoň jednu fotografiu alebo video. Ďalej musíte napísať text s vysvetlením prečo reklamáciu podávate. Text napíšte ideálne v anglickom jazyku. Vložiť môžete maximálne 6 fotografií. Veľkosť obrázku nesmie presiahnuť 5MB. Veľkosť videa nesmie byť väčšia ako 20MB. Nahrávajte obrázky iba vo formáte PNG, JPG alebo GIF. Video musí byť vo formáte MP4. Akonáhle máte všetko vyplnené, tak potvrďte svoju reklamáciu kliknutím na Submit.
5. Chybové hlásenie
Je možné, že sa Vám po kliknutí na Submit zobrazí táto chybová hláška. Nič sa nedeje, prejdite späť do detailov objednávky Order detail a tam uvidíte či sa formulár odoslal alebo nie. Pre takéto prípady si radšej vždy napísaný text v spore skopírujte niekam do súboru „bokom“, aby ste ho mohli znova použiť.
Začatie reklamácie máte úspešne za sebou. Ako bude reklamácia prebiehať ďalej? Pozrite sa na ďalší článok 62. Vrácení peněz z reklamace na Aliexpress alebo na 63. Odvolání a nesouhlas s výsledkem reklamace na Aliexpress Eskalace sporu
Prihláste sa na odber noviniek [newsletter_button id=1 label=“Prihlásenie na odber noviniek“] alebo notifikáciu na webe (zvonček v právom spodnom rohu), nech sa o nových informáciách hneď dozviete.
Pokiaľ sa chcete poradiť s ostatnými kupujúcimi na Aliexpress, tak sa pridajte do skupinky na Facebooku ALIEXPRESS – slovenská poradňa, skúsenosti, rady a tipy. Budeme radi, ak sa s nami podelíte o Vaše skúsenosti s reklamáciou z Aliexpress. Napíšte nám váš názor dole pod článok do komentára.
Dobrý deň,
vedeli by ste mi poradiť, ako mám postupovať, ak som spor otvorila, ale bol automaticky zamietnutý?
Ide o to, že Aliexpress mi zlúčil objednávky 5 produktov a malo to doraziť v jednom balíčku. Hlavný balík síce dorazil na moje meno, ale jeho obsahom boli balíčky pre úplne iné osoby z rôznych krajín. Zároveň sú moje objednávky vedené ako „doručené“ , čiže asi boli poslané inam. Kontaktovala som help centrum Aliexpress aj jednotlivých predajcov.
Keďže tovar nebol doručený správne, otvorila som spor aj pri jednotlivých produktoch – s dôvodom „doručený na zlú adresu“ a s podrobným vysvetlením situácie. Neide o chybu predajcov, ale chybu prekladiska Aliexpress, ten ale neviem ako správne kontaktovať, aby môj problém vyriešili. Nečakám, že môj tovar nájdu, ale išlo o desiatky €, ktoré mi teraz chýbajú. Žiadna odpoveď od Aliexpress. Prišiel mi iba email o zamietnutí sporov pri všetkých objednávkach s udaním dôvodu, že tovar bol podľa ich informácií doručený a teda nemám nárok na refundáciu…. ??? (Mimochodom, v danom maili uvádzajú iný dôvod otvorenia sporu, než som zadala – a to pri každom produkte. Teda prišlo mi to ako nejaká automatická odpoveď bez zohľadnenia môjho zadania.)
Ako mám postupovať, ako skontaktovať Aliexpress, aby mi boli aspoň vrátené peniaze?? Ďakujem za odpoveď
Dobry den, je to velmi neprijemna situacia, ktora sa tazko dokazuje. To suhlasime. Skusili by sme kontaktovat Aliexpress cez ich chat. Najprv s vami bude hovorit robot, par minut to potrva, budte trpezliva a dookola opakujte stale klucove slova ako refund, money, wrong delivery, combined delivery, talk to agent … to by vas nakoniec malo pretlacit na agenta. Moze se stat, ze sa automat prepne opet na iny automat. Takze je to o pocite, ze ci si myslite, ze uz hovorite s agentom, ktory odpoveda naco sa ho pytate. Ak touto cestou nic nevyriesite (co by se nemalo velmi stat), takkontaktujte svoji banku a ziadajte zadrzanie platby o vratenie penazi z duvodu podvodu. takto se k peniazom urcite dostanete.