Upload Evidence (Optional)
Všetky kolónky s červenou hviezdičkou musíte povinne vyplniť, ale prílohy sú dobrovoľné. V prípade, keď Vám balík ani nedorazil, tak nemáte, čo by ste tam nahrali. Pokiaľ ale nesedí veľkosť tovar alebo nefungujú vianočné svetielka, tak všetko foťte a nahrajte na video. Ak nesedí veľkosť oblečenia, tak odfoťte danú vec aj s centimetrom a doložte k tomu aj printscreen tabuľky z produktových detailov predajcu. Máte nárok na vrátenie celej sumy peňazí! Fotografie nahráte cez tlačidlo Browse, nahrať môžete maximálne 3 fotografie a každá z nich nesmie prekročiť 2 MB. Video je možné nahrať iba jedno s maximálnou veľkosťou 500 MB, a to cez tlačidlo Add video.
Takto vyzerá celý vyplnený formulár. Prekontrolujte si údaje a potom kliknite na Submit. Týmto odošlite svoju reklamáciu predajcovia.
4. krok – Chybová hláška
Je možné, že sa Vám po kliknutí na Submit zobrazí táto chybová hláška. Nič sa nedeje, prejdite späť do detailov objednávky Order detail a tam uvidíte či sa formulár odoslal alebo nie. Pre takéto prípady si radšej vždy napísaný text pripravte niekam do súboru „bokom“, aby ste ho mohli znovu použiť.
5. krok – Stav Vašej reklamácie
Po odoslaní reklamačného formuláru musíte mať u tovaru napísané Dispute in Progress. Keď kliknete na Dispute in Progress, tak sa dostanete do detailov Vašej reklamácie.
6. krok – Aktuálny stav Vašej reklamácie
Aliexpress tiež zmenil zobrazenie časovej osi, ako sa Vaša reklamácia vyvíja. Históriu Vašej reklamácie Dispute History uvidíte po kliknutí na Dispute in Progress. Tu vidíte, ako sa bude Váš spor vyvíjať. V tejto záložke môžete tiež zmeniť stav Vašej reklamácie. Keď kliknete na Update Reason, tak môžete aktualizovať zmeny v reklamácii. Na tejto stránke môžete pridávať nové prílohy, dôkazy, aktualizovať či zmeniť komentár. Napríklad, že Vám už daný tovar dorazil.
Sledujte tiež riadok Reminder, tu vidíte čas, do kedy Vám predajca musí odpovedať! V prípade, že neodpovie na Vašu reklamáciu, tak sa spor automaticky uzavrie a Vy získate požadovanú sumu peňazí späť na Váš účet.
V časovej ose vidíte prostrednú bodku Aliexpress Steps In, tzn., že ak sa s predajcom nedohodnete na žiadnom riešení, tak Aliexpress do Vášho sporu vstúpi a pomôže Vás rozsúdiť.
Žlto označené sú Vaše kroky, kedy ste objednávku zaplatili a kedy ste otvorili spor. Modro sú zobrazené kroky predajcu. Na obrázku vidíte, kedy predajca objednávku odoslal a pod akým sledovacím číslom (Tracking Number).
Teraz sme si prebrali otvorení sporu s predajcom a v ďalšom návode sa pozrieme na pokračovanie tohto sporu.
Nepřehlédnete tiež článok o predĺžení ochrannej lehôty:
Odporúčame tiež článok Nike – 5 tipov ako spoznat, že ide o fake alebo Clo a DPH na Aliexpress.
A aby pre Vás bolo nakupovanie na Aliexpress čo najjednoduchšie, tak odporúčame stránky www.AliRecenze.cz . Môžete tam pridávať recenzie na tovar zakúpený na Aliexpress . Už teraz tam nájdete cez 1000 recenzií od ostatných nakupujúcich. Ďalej je tu pre Vás pripravená rozsiahla diskusia o Aliexpress. Nemusíte sa báť na čokoľvek opýtať 🙂 Ak hľadáte overených predávajúcich a tovar, tak tie nájdete v sekcii produkty na www.SlovenskyAli.sk . Pre ďalšie super tipy a vychytávky o nakupovaní na Aliexpress sa pridajte na FB stránku Aliexpress – reálne fotky & Inspiration. A ak Vám nesadla veľkosť objednaného oblečenia alebo ste si iba objednali väčšie balenie doplňkov do domu, tak ich predajte na Aliexpress BAZARU na stránke www.AliManiacky.sk.
Čo znamená tá ďalšia suma uvedená pri tovare v rámčeku s hviezdičkou – značkou alisuperstar?
Elena
Dobry den Elena, jedna se pouze o prepocet cen na jinou menu, pokud byste meli zajem. Danou funkci si muzete kdykoliv vypnout v doplnku Aliexpress superstar.
Zdravím.čo robiť ak mi nebol tovar doručený(celkova čiastka 19€ od jedneho predajcu) ochranna doba vyprsala,otvorila som teda spor..podla sledovacieho cisla sice balik na SK zrejme dorazil (o com som dostala aj notifikaciu) ale v ten isty den je v zazname sledovania zasielky napisane ,ze adresat neznámi a ze balik bol vrateny k odosielateľovi. Predajca navrhol vratit mi 0€ a prilepil tam fotku o pohybe zasielky a pridal komentar ,,The package has left foreign exchange bureau“ co mi google prelozil ako ,,Balík opustil Úrad pre výmenu devíz.“ vobec neviem ako dalej postupovat v spore a co to vlastne znamena..vdaka za radu.
Ako mám postupovať keď sa mi tovar po cca roku pokazil.je tam neake reklamačná doba napr.2 roky ?Dakujem za rady
Dobry den, tovar si kupujete u cinskeho predajcu a predaj prebieha z tretich zemi. Mate moznost otvorit spor v pripade, ze potrebujete nieco reklamovat. Zaruka zalezi na kazdom predajcovi, niektori ponukaju rocnu zaruku (napr na telefony). Je to velmi individualne. Napiste urcite predajcovi. Standard 2 roky na Aliexpress urcite neni.