31 – Nový spôsob otvorenia sporu / reklamácie na Aliexpress

5
219


Z dôvodu zmeny vzhľadu Aliexpress sme urobili nový článok na otvorenie sporu na Aliexpress. Prejdite prosím na tento nový článok -> 61. Reklamácia / otvorenie sporu na Aliexpress – ako aktuálne postupovať


Spomínate si na zmenu v prihlasovaní na Aliexpress? Tak teraz je tu ďalšia novinka, ktorá sa týka otvorenia sporu na Aliexpress. Stále môžete tovar na Aliexpress reklamovať, ale spôsob, ako reklamáciu prevediete je trošku iný. Pre znázornenie a vysvetlenie zmien je tu pre Vás tento návod. Určite sa pozrite aj na starý návod Reklamácia alebo ako otvoriť spor na Aliexpress, nájdete tam ďalšie užitočné  a doplnkové informácie. Nezabudnite, že spor môžete otvoriť ešte 15 dní po skončení ochrannej lehoty.

1. krok – Chcem otvoriť spor / reklamáciu na Aliexpress

Tlačidlo cez, ktoré otvárate spor je na rovnakom mieste ako predtým, takže stačí kliknúť na Open Dispute a otvorí sa Vám reklamačný formulár.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

2. krok –  Prečo chcem otvoriť spor

Pre otvorenie sporu / reklamácie môžete mať niekoľko dôvodov. Napríklad tovar dorazil poškodený, prišla Vám len polovica objednávky, zlá farba či veľkosť alebo balík nedorazil vôbec. Aliexpress začiatok reklamácie rozdelil na Refund Only a Return Goods. Vysvetlíme si, čo to znamená.

Refund Only znamená, že Vám tovar nedorazil a požadujete vrátenie peňazí alebo Vám prišiel napr. poškodený tovar. Požadujete tiež čiastočné vrátenie peňazí, avšak bez zaslania tovaru späť predajcovi. Odporúčam vždy požadovať celú sumu peňazí.

Return Goods znamená, že chcete vrátiť tovar a vrátiť celú sumu peňazí, ktorú ste za tovar zaplatili. POZOR: Pri tejto voľbe však platíte poštovné VY, nie predajca.

V návode sa teda pozrieme detailnejšie na preferovanú prvú možnosť a kliknite teda na Refund Only.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

3. krok – Vyplnenie formulára na Refund Only

 

Objaví sa Vám tento formulár, ktorý si teraz prejdeme otázku po otázke.

Did you receive the item

obdržali ste svoju objednávku ÁNO / NIE. Zaškrtnite podľa Vašej situácie. V našom príklade sme balík neobdržali, takže zaškrtávate No.

Reason for refund request

vyberte dôvod vašej žiadosti o vrátenie peňazí.

  • Logistic tracking problem – napr. Nefunguje Vám sledovacie číslo k objednávke, takže sa nemôžete pozrieť, kde sa nachádza. Môžeme sa ešte vybrať, že balíček vôbec nedorazil.
  • Customs problem – problémy s colnicou
  • Package send to a wrong address – balíček bol zaslaný na zlú adresu

 

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 2

 

V našom prípade vyberáme možnosť  Logistic tracking problem. Please specify the reason  – tu musíte vybrať ďalšiu z možností, a tak viac špecifikovať Vašu problém.

  • Purchase Protection is running out, but package is still in transit – ochranná lehota k nákupu sa blíži ku koncu, ale balík je stále na ceste
  • Package was returned to seller by shipping company – dopravná spoločnosť vrátila balíček predajcovi
  • No tracking information – nedostali ste žiadne sledovacie číslo a teda neviete, kde sa Váš balík nachádza

 

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 14

Refund Amount

Vyplňte sumu peňazí, ktorú požadujete vrátiť. Ak ste nedostali svoj tovar, tak vyplňte určite celú sumu. Rozmedzie, v ktorom sa môžete pohybovať je zobrazené červeno. Nemôžete teda po predajcovi požadovať väčšie množstvo peňazí, než ste za neho v skutočnosti zaplatili. V sume použijte bodku, nie čiarku.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 15

Please write your request detail

Napíšte predajcovi, čo sa stalo a prečo žiadate vrátenie peňazí. My v tejto žiadosti predajcu žiadame o zaslanie iného sledovacieho čísla. Sledovacie číslo, ktoré nám zaslal, totiž nefunguje. Dôvodov prečo si prajete vrátenie peňazí môže byť veľa. Napríklad: Predajca Vám zaslal zlú veľkosť oblečenia, kabelka zapácha a nejde to vyvetrať, tovar nezodpovedá produktovým informáciám, tabuľka veľkostí nezodpovedá tovaru, ktorý ste dostali atď. Nedajte sa. Pre preklad textu môžete použiť Google Translator alebo napíšte do diskusie na našich stránkach.

Nove otevreni sporu open dispute aliexpress reklamace 15

Pokračujte v čítaní návodu na stránke 2, kde nájdete pokračovanie k reklamácii

0/5 (0 Reviews)

5 KOMENTÁRE

    • Dobry den Elena, jedna se pouze o prepocet cen na jinou menu, pokud byste meli zajem. Danou funkci si muzete kdykoliv vypnout v doplnku Aliexpress superstar.

  1. Zdravím.čo robiť ak mi nebol tovar doručený(celkova čiastka 19€ od jedneho predajcu) ochranna doba vyprsala,otvorila som teda spor..podla sledovacieho cisla sice balik na SK zrejme dorazil (o com som dostala aj notifikaciu) ale v ten isty den je v zazname sledovania zasielky napisane ,ze adresat neznámi a ze balik bol vrateny k odosielateľovi. Predajca navrhol vratit mi 0€ a prilepil tam fotku o pohybe zasielky a pridal komentar ,,The package has left foreign exchange bureau“ co mi google prelozil ako ,,Balík opustil Úrad pre výmenu devíz.“ vobec neviem ako dalej postupovat v spore a co to vlastne znamena..vdaka za radu.

    • Dobry den, tovar si kupujete u cinskeho predajcu a predaj prebieha z tretich zemi. Mate moznost otvorit spor v pripade, ze potrebujete nieco reklamovat. Zaruka zalezi na kazdom predajcovi, niektori ponukaju rocnu zaruku (napr na telefony). Je to velmi individualne. Napiste urcite predajcovi. Standard 2 roky na Aliexpress urcite neni.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno