7 najčastejších chýb pri nakupovaní na Aliexpress

1 Hviezdička2 Hviezdičky3 Hviezdičky4 Hviezdičky5 Hviezdiček (999 hlasov, priemer: 5,00z 5)

Loading...

Pokračujeme v sérií článkov na tému „ako urobiť nakupovanie na Aliexpress“ zábavnejšie a bezpečnejšie. Dnes na tému najčastejších chýb pri nákupe. Ak ste sa v niektorom bode spoznali, nezúfajte, každí z nás sa učí a každí z nás raz s Aliexpress začínal a urobil pár chýb. Nakoniec sme našli viac, ako 7 možných chýb 🙂


Chyba č.1:

Najčastejšia chyba – potvrdzovanie prijatia tovaru pred reálnym prijatím tovaru. Toto je veľké NIE, pri nákupe na Aliexpress. V tomto prípade povedať – nechtiac som to potvrdila – naozaj neobstojí. Samotný Aliexpress sa vás minimálne 2x opýta, či ste si istí s potvrdením prijatia tovaru – stačí len čítať na čo klikáte. Prečo je v tom problém? Ak už ste prijatie tovaru potvrdili, v prípade, že tovar naozaj nedostanete, nemáte ako otvoriť spor a teda nemáte ako dostať naspäť vaše peniaze.  Myslite na to pri ďalších nákupoch a prijatie tovaru určite skôr nepotvrdzujte.


Chyba č.2:

Nesledujete si ochrannú dobu. Je to tiež jedna z najčastejších chýb a veľa nakupujúcich si dôležitosť tejto doby uvedomí až keď je neskoro. Ochranná doba má praktický názov – slúži pre vašu ochranu, ochranu vašich peňazí a tovaru, za ktorí ste zaplatili. Sledujte si ju a ak vám táto doba končí a tovar stále nie je pri vás – požiadajte o jej predĺženie (v prípade, že sa váš balík dá sledovať a vidíte, že sa hýbe) alebo rovno otvorte spor (v prípade, že váš balík nie je možné sledovať alebo balík leží dlhú dobu bez pohybu, prípadne ak čakáte na balík dlhšie ako 60 dní).

Ochranná doba pre vás nie je dôležitá len pred prijatím tovaru, ale aj po ňom. Tovar najprv skontrolujte, vyskúšajte, dajte mu pár dní na zabehnutie a následne potvrďte prijatie tovaru. V prípade akýchkoľvek problémov bude otvorenie sporu pre vás tou najľahšou formou ako ich riešiť. Nebojte sa predajcu požiadať o predĺženie ochrannej doby aj po po prijatí tovaru, len ho oboznámte so situáciou. Predajcom záleží na dobrom hodnotení a určite s tým nebudú mať problém.


Chyba č.3:

Osobne nakupujem obmedzené množstvo vecí naraz. Prečo? Pretože mám rada prehľad v objednávkach, rada mám všetko pod kontrolou. Ak to zvládate aj s väčším množstvom objednávok naraz – klobúk dolu! Ak ale nie a robíte 3-tí najčastejšiu chybu pri nákupe z Aliexpress, radšej popremýšľajte nad novou nákupnou stratégiou.

Ak neviem objednávku sledovať , končí mi ochranná doba, balík zastavili na colnici a po odoslaní dokladov sa mi nikto z colnice neozýva – je to pre mňa signál – teraz musím konať! Slovo „teraz“ je to podstatné. Tieto situácie treba riešiť hneď a nie s odstupom času. Po 4 mesiacoch už naozaj veľa neporiešite – neotvoríte spor, nezmeníte predajcovi hodnotenie, väčšinou sa po istom čase balík už ani nedá sledovať, takže vám na colnici či pošte vôbec nepomôžu. Radšej objednávať naraz pomenej, ale úspešne a hladko, ako objednať kvantum a nedostať tovar či dokonca prísť o peniaze.


Chyba č.4:

Zmena hodnotenia predajcu. Niektorým to nevadí, niektorí sú zásadne proti. Je na vás, na ktorej strane stojíte. Hodnotenie obchodu je všeobecné – zahŕňa v sebe hodnotenie komunikácie, rýchlosť doručenia, spokojnosť s tovarom atď. Ak popíšete do hodnotenia celú situáciu – osobne v zmene hodnotenia nevidím problém (samozrejme v hraniciach zdravého rozumu). Akú chybu ale môžte urobiť v tomto bode? Predajca vás presvedčí, aby ste hodnotenie zmenili a on vám pošle nejakú čiastku na váš Paypal účet, prípadne vám ponúkne zľavu na ďalší nákup. Ak už ste sa rozhodli hodnotenie zmeniť – urobte tak AŽ po obdržaní čiastky na váš paypal účet, prípadne po obdržaní zľavového kupónu. Hodnotenie ide zmeniť len zo zlého/neutrálneho na dobré. Opačne to nefunguje. Takže zatiaľ čo vy predajcovi poskytnete lepšie hodnotenie, on vám nemusí nič poslať – nemáte sa už možnosť brániť.


Chyba č.5:

Nekontrolovanie si platby pred konečným zaplatením.  Pred platením vidíte konečnú sumu niekoľkokrát. Stále máte teda šancu objednávku zrušiť, či sa poradiť s predajcom ohľadom ceny. Venujte tejto sume pozornosť a prejdite nemilému prekvapeniu pri kontrole výpisu z účtu. Bežne sa stáva, že aj keď vyhľadávate tovar bez poštovného, zrovna pre vašu krajinu doručenia je poštovné zarátané. Túto skutočnosť zvyčajne zbadajú ľudia prineskoro – čaká vás rušenie objednávky, vracanie peňazí a opätovná objednávka.


Chyba č.6:

Dôkazy, dôkazy, dôkazy. Prišiel vám balík poškodený? Prišla vám len polovica tovaru? Zadržali vám tovar na colnici? Všetko toto sa dá vyriešiť, len to chce dôkazy. V prípade poškodeného tovaru sú to fotky a videá. V prípade menšieho množstva tovaru je to váha uvedená na obálke, preto je nezahadzujte, kým nemáte fotku ako dôkaz. Pri zadržaní tovaru colnicou je to ofotený papier z colnice. Toto všetko vám pomôže ľahšie a rýchlejšie vyriešiť váš prípadný spor, nezabúdajte na to!


Chyba č.7:

Pri robení objednávky odporúčam mať dostatok času, pokoj a naozaj dávať pozor na to, na čo klikám. Je to ušetrenie vášho času a nervov. Ak sa už stane, že ste niečo vyplnili zle, vybrali zlú farbu či veľkosť, prípadne nenapísali celú adresu – nespanikárte a nerušte hneď objednávku.  Kontaktujte predajcu, vysvetlite situáciu, doplňte informácie. Môžno vám predajca sám navrhne zrušenie objednávky, možno len opraví informácie. V prípade, že vám aj tak príde nesprávny tovar, prípadne vám kvôli zlej adrese nepríde nič – vašu konverzáciu a opravenie údajov použite ako dôkaz proti predajcovi v spore.  Hlavne si zachovajte chladnú hlavu!

Dodatočne doplnené – chyba č.8 – 12

Chyba 8: Ak balík nedostanete, niektorí predajcovia sa vás snaží prehovoriť nech uzavrite spor, že vám potom vráti peniaze. Je to veľká chyba, pretože spor sa uzavrie sám, až vám predajca pošle peniaze.

Chyba 9: Nenechajte sa sebou manipulovať.  Často po vás predajcovia chcú, nech počkáte na príchod balíka (aj keď je jasné, že jednoducho už nedorazí) a naďalej predlžujú dobu dodania. Potom napríklad na niečo čakáte 4 mesiace. Vôbec sa s nimi nebavte, ak je jasné, že balíček už nedôjde a predajca nechce poslať nový. Proste otvorte spor u Aliexpress, popíšte krátko situáciu a pošlite snapshot konverzácie s predajcom.

Chyba 10: Kontrolujte či vám naozaj poslali peniaze späť. Už sa mi stalo, že mi predajca prisľúbil vrátenie peňazí. Spor sa uzavrel a peniaze mi „zabudol poslať“ a čakal, či som náhodou nezabudla tiež.

Chyba 11: Kontrolujte si sledovacie čísla balíčkov … či vôbec existujú. Ja som takto čakala na drahšiu vec, u objednávky sa objavilo sledovacie číslo a to, že je objednávka odoslaná. Po 14 dňoch idem kontrolovať, kde zásielka je (drahé zásielky so sledovacím číslom štandardne prichádzajú do 14 dní). Potom som zistila, že sledovacie číslo nič neukazuje. Napísala som predajcovia a ten mi oznámil, že tovar nie je odoslaný, že ho nemajú vo farbe čo chcem a že tovar dovezú tak za týždeň a potom to pošlú. Tak som ich slušne „zdrbala“ a zrazu tovar mali okamžite na sklade a do pár hodín bolo na ceste.

Chyba 12: Ak kupujem elektroniku, tak hodnotenie udeľujem až po dlhšej dobe, až keď tovar riadne vyskúšam a v prípade problému zistím reakciu predajcu a ochotu to riešiť. Následne potom mám predstavu o tom, aké hodnotenie si predajca zaslúži.

Tak čo, ktorá z týchto chýb je vám povedomá? Dúfam, že vám toto zhrnutie aspoň trochu pomohlo a týchto najčastejších chýb sa nabudúce vyvarujete. Ďalej by Vás mohli zaujímať tieto články Výber najlepších predajcov na AliExpress ♛♛♛♛♛ alebo Ako kúpiť iPhone na Aliexpress.

Danka Wawreková