15 – Reklamácia a vrátenie peňazí na Aliexpress

0
196

 

Eskalovanie sporu

Spor odovzdáte k doriešeniu zákazníckemu tímu Aliexpress kliknutím na tlačidlo Escalate Dispute. Otvorí sa Vám okno, ktoré Vás upozorní na to, že si máte spor prekontrolovať, či obsahuje všetky dostupné dôkazy pre Vaše tvrdenie. Neskôr nebude možné ďalšie dôkazy (napr. Fotky) dodať. Ak chcete ešte priložiť nejakú fotku, kliknete na Cancel, okno sa zavrie a do správ môžete nahrať doplňujúce foto či pripísať text. Potom znovu kliknete na Escalate Dispute a jeho eskalácii potvrdíte na Submit. Teraz niekoľko dní počkáte na výsledok vyšetrovania, v drtivej väčšine Aliexpress vyhovie nakupujúcemu. Ja však s návrhom vrátenie 2,90 dolárov súhlasím, takže kliknem na Accept a tým je reklamácia uzavretá. Peniaze sa mi do niekoľkých dní vrátia späť na účet.

Zaslanie tovaru späť do Číny

Ešte by som chcela upozorniť na jednu maličkosť pri potvrdení, na ktorú je nutné si dať pozor! Môže sa stať, že tovar nezodpovedá popisu, je nefunkčný a pod. A Vy požadujete späť celú sumu za chybný tovar. Predajca Vám v spore odpovie, že s čiastkou súhlasí. Ale teraz je nutné si poriadne znovu prezrieť jeho celý riadok s odpoveďou, pretože on môže sumu potvrdiť, ale v odpovedi zaškrtnúť Vrátenie tovaru späť – ANO.  Vy tak budete musieť poslať tovar späť do Číny na Vaše náklady, aby ste čiastku za tovar dostali späť! !! Nikde Vás na túto malinkú zmenu v spore neupozorní, len predajca zmení Vašu odpoveď NO na YES. Náklady na zaslanie späť do Číny sú zhruba 16 eur a viac. To sa potom môže Váš nákup na Aliexpress predražiť. Niekedy je lepšie sa správami s predajcom dohodnúť, že tovar späť nepošlete.

Zrušenie sporu

Ešte by som chcela upozorniť na jedno tlačidlo, ktoré sa v spore v záhlaví zobrazuje. Tlačidlo Cancel Dispute slúži k zatvoreniu sporu bez ďalšieho doriešenia. V prípade, že spor otvoríme vo chvíli, kedy nám tovar neprišiel a počas riešenia sporu nám zásielka dorazila, tak spor týmto tlačidlom uzavrieme a potvrdíme prijatie tovaru. Ak však otvoríte spor s tým, že tovar Vám prišiel (vo formulári prvá otázka -> Prišiel Vám tovar – ANO) a má nejakú vadu, predajca Vám v správach navrhne nejakú kompenzáciu (zľavový kupón na budúci nákup, zaslanie peňazí na Paypal účet a pod) alebo vás proste len požiada o zatvorenie sporu. Vy ak ten spor zatvoríte, okamžite sa Vám tak uzavrie aj objednávka a nastaví sa status ako doručený. Potom už nemáte žiadny nárok na náhradu! Predajca prestane reagovať, peniaze idú na jeho účet a nič už Vám nepošle (v 99,99% prípadoch). Nepomôže Vám ani obrátenie sa na zákaznícky tím Aliexpress. Dávejte pozor, než spor zatvoríte.

Keď predajca nezodpovedá

Najjednoduchšia a najrýchlejšia forma sporu je, keď na neho predajcu nereaguje. Otvorte spor a 5 dní čakáte na odpoveď predajcu. Keď na spor neodpovie (správy pod sporom sa nepočítajú), spor sa po 5tich dňoch uzavrie podľa Vášho návrhu. Tzn. dostanete to, čo ste žiadali ako náhradu, pretože predajca proti tomu nevzniesol žiadne námietky.

Reklamácia a dôležité upozornenie

Jednou z veľmi častých otázok okolo otvorenia sporu je plynúci čas objednávky na potvrdenie doručenia. Napr. do konca času pre potvrdenie prijatia zásielky z Aliexpress Vám ostávajú 3 dni. Otvorte spor. Tu vidíte, že predajca má 5 dní na odpoveď. Čo sa teda stane? Čas na potvrdenie prijatia zásielky vyprší, ale v spore Vám bude stále bežať čas pre riešenie sporu. Predajca má vždy na odpoveď 5 dní, nakupujúci má na odpoveď 13 dní až do jeho úplného doriešenia. Dôležité je spor nezatvárať (ani keď Vám predajca napíše, aby ste ho zavreli a ďalej čakali, než príde tovar), pretože inak už nemáte žiadnu možnosť ho znovu otvoriť !!!

 

Ak budete mať ďalšie otázky k téme riešenie reklamácií, otváranie sporov u Vášho konkrétneho prípadu, neváhajte svoju otázku napísať do diskusie na www.Alirecenze.cz, kde je rubrika Reklamácia tovaru. Svoj dotaz možete napísať aj do komenárov pod tento článok.

0/5 (0 Reviews)

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno