15 – Reklamácia a vrátenie peňazí na Aliexpress

0
192


Toto video nadväzuje na predchádzajúce video 14 – Reklamácia a ako otvoriť spor na Aliexpress. Video končilo tým, že som predajcovia navrhla vrátenie 70% z ceny trička, pretože som nebola spokojná s jeho kvalitou. Predajca mi teraz na spor odpovedal, tak sa vo videu pozrieme, čo mi napísal a ako sa rieši takáto reklamácia.

Klikni – Aktualizácia otvorenia sporu na aliexpress – nový spôsob

 

Ako sa pozrieť na prebiehajúci spor (reklamácia)?

Existuje viac spôsobov. Môžete ísť priamo do Vašich objednávok a nájsť produkt, na ktorý ste otvárali spor a tam kliknúť na jej status Dispute in Progress (prebiehajúci spor). Otvorí sa Vám stránka s popisom sporu. Ďalsou možnosťou je cez My orders. prejdete v ľavom menu na Refunds & Disputes (Náhrady a reklámacia) a vidíte tu všetky spory, ktoré ste s predajcami viedli. Nie sú tu spory, ktoré ste otvorili a bez odpovede od predajcu zase zavreli. U daného tovaru kliknete na View Detail a otvorí sa Vám stránka s popisom sporu. V oboch prípadoch sa Vám teda otvorí rovnaká stránka sporu a teraz sa teda pozrieme, čo sa zmenilo po odpovedi predajcu.

Vyriešenie sporu

Požadovala som späť čiastku 4,12 US, pretože som počítala s tým, že predajca Aliexpress mi čiastku zníži. Predajca mi navrhol, že by mi bol ochotný vrátiť sumu 2,90 US a bol by rád, keby som mu za to dala 5 hviezdičiek do hodnotenia. To je častá žiadosť od predajcov na Aliexpress, pretože čím vyššie hodnotenie dáte, tým viac bude predajca „overený“ pre ďalších kupujúcich. Po prípadnom potvrdení čiastky však záleží na Vás, aké hodnotenie predajcovi dáte.

Hodnotenie predajcu

Keď predajcovi dáte 4-5 hviezdičiek, dostane do svojho predajného hodnotenia na Aliexpress +1 bod, za 3 hviezdičky nula bodov a za 1-2 hviezdičky -1 bod. Takže napríklad keď tovar bol poškodený pri doprave (predajca za to teda nemohol, dostatočne zabalil) alebo sa tovar pri preprave stratilo (za to predajca tiež nemôže), vráti Vám celú čiastku, tak je zbytočné predajcu trestať hodnotením 1 hviezdička.

Naopak, keď pošle chybný tovar (tričko sa vo šve pare), rýchlo reaguje a vráti Vám časť peňazí, môžete mu dať 4 hviezdičky, pretože tovar mal malú opraviteľný vadu, za ktorú ste dostali peniaze späť a predajca sa Vám ospravedlnil. Ak však tovar bol neopraviteľný, predajca vrátil peniaze späť okamžite, môžete ho ohodnotiť 3-mi hviezdičkami, pretože predajca sa k problému postavil čelom a rýchlo reagoval. Niektorí predajcovia však vôbec nekomunikujú a za takéto správanie im počet hviezdičiek môžete znížiť aj s komentárom v hodnotení. Slovné hodnotenie na Aliexpress sú dobré aj pre ďalších nakupujúcich, aby si urobili predstavu o tovare, o ktorý sa zaujímajú. Napríklad nájdete tovar, ktorý má hodnotenie 50%. To je veľmi málo. Po prečítaní hodnotenia sa však dozviete, že tovar na Aliexpress bolo hodnotený len dvomi nakupujúcimi – jeden nakupujúci dal 5 hviezd a pochválil kvalitu tovaru, rýchlosť dodania a druhý nakupujúci tovar neobdržal (prepravcu či pošta ho stratila) a dal mu 1 hviezdičku. Peniaze späť nakupujúci dostal, ale zbytočne tak trestá predajcu, ktorý stratu ovplyvniť nemohol.

Nesúhlas s rozhodnutím predajcu – úprava sporu

Vrátim sa teda k nášmu sporu s reklamáciou trička. Predajca môj návrh na vrátenie 4,12 US zamietol (reject) a navrhol novú čiastku 2,90 US. Ak by som s čiastkou nesúhlasila, kliknem v záhlaví sporu na Modify (upraviť spor). Opäť čakáte 5 dní na odpoveď predajcu. Ak znovu predajca zamietne a napíše inú sumu, máte 13 dní na reakciu. Odpoviete na spor znova Modify a systém Aliexpress Vás upozorní, že toto je už posledná možnosť na úpravu sporu (1. spor otvorte návrhom a 2x ho môžete upraviť), potom sa už Váš návrh na riešenie sporu bude sám automaticky eskalovať na zákaznícky tím Aliexpress, ktorý ho „rozsekne“ bez ďalších pripomienok zo strán kupujúceho aj predajcu. Vyjadrenie zo strany Aliexpress je konečné a nemožno sa proti nemu odvolať. Spor môžete sami eskalovať už pri prvej modifikácii, keď je Vám jasné, že predajca je neprístupný a dohoda s ním nebude možná (napr. Odmieta uznať vrátenie penazí pri čakaní dlhšom ako 60 dní).

Pokračujte v čítaní tohoto článku na stránke 2 pre ďalšie dôležité informácie

0/5 (0 Reviews)

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno